Tarjotakseen vaihtelua ja lisätäkseen asiantuntevia uusia näkökulmia pääkaupunkiseudun konserttielämään Amfion alkaa julkaista arvioita mielenkiintoisiksi katsomistaan konserteista. Kuten musiikkikritiikin historiasta kertovassa artikkelissamme todetaan, Suomessa musiikkikritiikin kirjoittelu on 1800-luvun lopun ajoista siirtynyt noin sadan vuoden aikana lähes kokonaan musiikkialan ammattilaisilta (kuten mm. Klemetti, Palmgren, Klami) toimittajille. Amfionissa haluamme kokeilla, miltä arviot voisivat näyttää, jos niitä kirjoittaisivat nykyäänkin musiikin ammattilaiset – nimimerkeillä, niin kuin aiemminkin.
Amfionin arvostelijat ovat musiikkielämässä aktiivisesti toimivia eturivin nuoremman polven säveltäjiä, instrumentalisteja ja laulajia, joiden arvioita voi lukea viikoittain kevätkauden aikana.