Amfion pro musica classica

Pedrosgonic

Kirjoitetut vastaukset

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pedrosgonic
    Osallistuja

    Terve Hartsi,

    tuon ”B)”-merkinnän oli tarkoitus olla vahingossa oppimani hymiö…

    Katsoin juuri suoran lähetyksen Dudamelin johtamasta konsertista; Barberia ja R. Straussia – loistava! Aiemmin katsoin Murray Perahian johtaman ja solistiseeraaman mozartin pianokonserton. Ja ne Sarah Willisin tekemät haastattelut ovat tietenkin loistavia – ihan ilman ääntäkin…;) Joo, varsinainen aarreaittahan tuo berliiniläisarkisto kaiken kaikkiaan on.

    vastauksena käyttäjälle: Panula-kapellimestarikilpailussa tasapeli #19226
    Pedrosgonic
    Osallistuja

    Viitanneekohan Elvi Breu tähän ”kuka on kenenkin oppilas ja kuka on antanut kenellekin mitäkin” – no, ihan mahdollistahan sekin on…

    Jaani on oikeassa, mutta jotenkin itselleni on muodostunut sellainen kuva, että kapukisoissa jää huomattavasti useammin ykkössija jakamatta verrattuna soitin-/laulumittelöihin. Tietysti tilanne on sikäli ymmärrettävä, että kapellimestari aloittaa ”mestarointinsa” huomattavasti soittajaa myöhemmin ja tämän pitää opetella valtavan paljon enemmän nuotteja kuin sooloinstrumentalistin, mutta…no paras kai olla sanomatta mitään esim. tästä kisasta, kun en mitään ole siitä kuullut tai nähnyt itse.

    vastauksena käyttäjälle: Taidemusiikin vanhurskauttaminen #19153
    Pedrosgonic
    Osallistuja

    Kiitän elvibreuta asiallisesta vastuksesta. Ei se konsertissa orgiointi olisi ainakaan ihan uusi keksintö, sillä yleisön tapa olla konserteissa hiljaa on varsin nuori. Ennen esim. Italiassa oopperayleisön toimilla ei välttämättä ollut rajoja…

    vastauksena käyttäjälle: Taidemusiikin vanhurskauttaminen #19151
    Pedrosgonic
    Osallistuja

    ….musiikin puolella pääosa yleisöstä on museomusiikkia suosivia pönöttäjiä.

    Olen hirveästi yrittänyt miettiä tuota ”pönöttää”-verbiä tulematta hullua hurskaammaksi – mitä se ihan käytännössä tarkoittaa? Jos 14-, 28-, 49- tai 72-vuotias henkilö menee esim. Musiikkitaloon konserttiin x ja käyttäytyy jokseenkin hillitysti ja keskittyen musiikista nauttimiseen, onko kyseessä ”pönöttäminen”?

    Pitäisikö musiikkitalossakin olla konsertin aikana kaljateltta ja mahdollisuus harrastaa seksiä kanssakuuntelijoiden kanssa, kuten rockfestareilla on tapana, ja olisiko kokemus täten vähemmän pönöttävä?

    Ryyppääminen ja naiminen ovat mukavia toimia, mutta minusta konsertissa on kiva keskittyä ihan musiikkiin. Konsertin jälkeen on sitten metkaa harjoittaa seksuaalista kanssakäymistä tai juopottelua parhaaksi katsomallaan tavalla ja paikassa.

    Pitäisikö klasarikonsertissakin huutaa kesken soiton ”soittakaa Paranoooooooooid!”?

    vastauksena käyttäjälle: Taidemusiikin vanhurskauttaminen #19147
    Pedrosgonic
    Osallistuja

    Minulle tulee ”museomusiikista” mieleen ensimmäisinä the Rolling Stones ja Twisted Sister, mutta muutoin totean ilolla, että museot ovat edelleenkin harvoja pakkomusiikkivapaita julkisia tiloja.

    vastauksena käyttäjälle: Levyarvio: Blüthner ja Malan vanhanaikaisina #19142
    Pedrosgonic
    Osallistuja

    No kiitos, kiitos!;)

    Asiahan on tosin niin, että kaikkiin internetissä esiintyviin kieli- ja kirjoitusvirheisiin puuttuminen tarkoittaisi sitä, että elämässä ei sitten jäisikään aikaa mihinkään muuhun. Ja yleisesti ottaenhan Amfionin kieli on kyllä siitä paremmasta päästä.

    vastauksena käyttäjälle: Musiikista viis #19027
    Pedrosgonic
    Osallistuja

    Pop-maailmassa pitkäjänteisen työn korvaavat hyvä ulkonäkö ja räväkkä esiintyminen tv:n kykyjenetsintäohjelmassa.

    Jaani Länsiön ajattelukyky asettuu kyseenalaisen asenteellisuuden valoon tuon kommentin kautta. Mitenhän syvällisesti herra Länsiö tuntee pop-musiikkia? Kommentti on samaa tasoa sepporätyjen ”hyi saatana”-tyyppisten oopperakommenttien kanssa.

    Ja kuka hyötyy näiden jaanilänsiöiden ruikutuksista – ei ainakaan länsimainen taidemusiikki! Ja muutenkin on mielestäni vähä-älyistä ja säälittävää verrata vaikkapa AC/DCtä Mozartiin, sillä AC/DC tulee suhteuttaa rockin historiaan, ja Mozart länsimaisen taidemusiikin historiaan – vaikea tajuta?

    On tolkutonta energian hukkaamista vertailla ja arvottaa eri musiikinlajeja toistensa kanssa – vai kokeeko herra Länsiö tarvetta esim. metsäsienisalaatin ja suklaakakun keskinäiseen vertailuun.

    Eikä se rytmimusiikin soittaminen edes jossain elämänvaiheessa pahaa tekisi chopinistillekaan. Ja herää myös kysymys, mitä hyötyä on mesota jonkun Amfionin sivuilla lähtökohtaisesti samanmieliselle seurakunnalle – mitä muita kuin masturbatorisia vaikutuksia sellaisella voi olla?

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)