Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
elvibreuOsallistuja
Mutta kun en ollut keskustelemassa keskustelutavoista. Kysyin miksi leikkasit alla olevista teksteistäni jälkimmäisen pois? Toivoisin perusteluja. Onko sinulla käynyt mielessä, että ajattelutuokioni/henkisen energiani sabotointi voisi loukata minua?
Ja vielä kerran, jos välttämättä haluat leikata tekstini pois, niin leikkaa MOLEMMAT osat (”epäonnistuminen”-onnistuminen), ne kuuluvat yhteen. En halua keskeneräistä virhevitsiä Sokolovin soiton viereen.
Kiitos! (sorry huutomerkistä)
Mutta tänä yönä ME juhlimME kolmessa kerroksessa 1:4:8 – hyvää ötyä.
Lähetetty 14.10.2011 3:16 #
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moga! Piipaapiipaa, vihre, vihre! Yritetään uudestaan.
Tietenkin:
ME (1)
juhlimME (8, 4)
kolMEssa (2)kerroksessa 1:8:4:2 – huomenta Suomi, herätys.
Ja keskikerroksen kestot siis eloisasti vaihdellen, laulaen.
(Vertaa esim. talousmunkkien yksitoikkoinen monotonia, kestot: 6 6 6 6 6 6)Lähetetty 14.10.2011 12:39 #
14.10.2011, 19:17 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18770elvibreuOsallistujaAsia selvä, olen samaa mieltä kanssasi.
Hörhöleikkuri? Tarkoitit siis varmaankin hörhöilyleikkuria?
”Tämäkin avaus Sibelius-Akatemiasta ja Musiikkitalosta on oiva osoitus harhautumisesta vain parin kirjoittajan minä-maailman hämäriin syövereihin.”
Kysyisin siis uudestaan: keitä meistä tarkoitat, minua, lgrohnia, hermestä, VilleKta vai marginaalimuusikkoa?
14.10.2011, 17:20 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18768elvibreuOsallistujaVoisitko JaaniL poistaa myös 14.10.2011 3:16 # lähetyn viestini? Epäonnistumisen tematiikassa pysyen tein siihen tahallisen virheen,
jonka sitten korjasin tyylikkäästi viestissä 14.10.2011 12:39 #.Nyt ylläoleva ”epäonnistumiseni” ei motivoidu ja voit leikata sen pois, kiitos.
Jos joku haluaa lukea sensuroidun pikkutekstini (ja koko sensuroidun lgrohnin aloittaman ketjun ”Sibelius on viihdemusiikin armoitettu mestari” ja salaperäisesti Amfionin facebookista kadonneen keskustelun JaaniLn ja lgrohnin kesken ja..) voi kirjoittaa minulle osoitteeseen: elvibreu@gmail.com
Kiitos ja hyvää viikonloppua (ilman huutomerkkiä)
14.10.2011, 14:56 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18766elvibreuOsallistujaVarmistan vain Koistinen: ketä meistä kutsut hörhöksi? Minua, lgrohnia, hermestä, VilleKta vai marginaalimuusikkoa?
14.10.2011, 13:19 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18764elvibreuOsallistujaMiksi viestini (Lähetetty 14.10.2011 12:39 #), jossa korjasin kvasiepäonnista kommentiani (Lähetetty 14.10.2011 3:16 #) poistui?
Onko siellä remontti meneillään?Voisitteko palauttaa tekstini ja se kuuluu tuohon elvibreun ja lgrohnin väliin. Muuten kirjoitukseni ”arkkitehtuuri” (myös se mitä olen suunnitellut jatkoksi) sortuu.
14.10.2011, 9:39 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18762elvibreuOsallistujaMoga! Piipaapiipaa, vihre, vihre! Yritetään uudestaan.
Tietenkin:
ME (1)
juhlimME (8, 4)
kolMEssa (2)kerroksessa 1:8:4:2 – huomenta Suomi, herätys.
Ja keskikerroksen kestot siis eloisasti vaihdellen, laulaen.
(Vertaa esim. talousmunkkien yksitoikkoinen monotonia, kestot: 6 6 6 6 6 6)14.10.2011, 0:16 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18761elvibreuOsallistujaMutta tänä yönä ME juhlimME kolmessa kerroksessa 1:4:8 – hyvää ötyä.
13.10.2011, 19:56 vastauksena käyttäjälle: Sibelius-Akatemia uuden Musiikkitalon myötä suomalaisen taidemusiikin pelastajaksi? #18760elvibreuOsallistujaEpäonnistumista juhlitaan torstaina 13. lokakuuta
13. lokakuuta vietetään Kansallista epäonnistumisen päivää. Päivän järjestämisen taustalla on ajatus siitä, että Suomeen tarvitaan kulttuuri, joka kannustaa epäonnistumaan.
Tarkoituksena on rohkeiden esimerkkien kautta tuoda esille, miten epäonnistuminen, oppiminen, kunnianhimo ja Suomen tulevaisuus ovat sidoksissa toisiinsa. Tavoitteena on kulttuurin muutos, jonka taakse halutaan kerätä opiskelijat, elinkeinoelämä, valtionjohto ja eri alojen menestyneimmät suomalaiset.
Suomi tarvitsee tulevaisuudessa yrittäjiä, jotka epäonnistumisista huolimatta ovat valmiita yrittämään uudelleen, ja tarvittaessa uudelleen, ja ennen pitkää ovat uusien menetystarinoiden takana.
Epäonnistumisien kautta saatu oppi on voimavara, ja epäonnistuminen ennen kaikkea oppimiskokemus.
– Suomi tarvitsee kulttuurin, joka kannustaa epäonnistumaan. Tavoitteenamme on herättää keskustelua epäonnistumisista ja niiden merkityksestä uusien menestystarinoiden synnylle, kertoo Boardman Tulenkantajat -ryhmän Petri Vilén.
Kansallisen epäonnistumisen päivän järjestävät Aalto Entrepreneurship Society, Boardman Tulenkantajat sekä ylioppilaskunnat ja muut suomalaiset yhteisöt.
Päivän aikana järjestetään ympäri Suomea erilaisia tapahtumia, joissa eri alojen menestyjät kertovat tarinoita epäonnistumisistaan ja oppimiskokemuksistaan tiellään menestykseen.
(Lähde: Kansallisen epäonnistumisen päivän verkkosivut 10.11.2011)
Lisätietoja
http://www.aalto.fi/fi/current//news/view/2011-10-11-003/elvibreuOsallistujaNe
tekevät
sen
itse
(Paavo Haavikko)elvibreuOsallistujaVoisimmeko Koistinen kohteliaasti lopettaa lgrohnin parjaamisen? Olen siihen itsekin kevyesti joskus sortunut (anteeksi lgrohn), mutta en näe mitään mieltä takertua hänen visioihinsa näin agressiivisesti (viittaan tässä myös edellisiin kertoihin). Uskoisin, että jos haluaisit ymmärtää hänen tekstinsä fantasiaa takertumatta sokeuttavasti häneen henkilönä, tekstinsä voisivat avautua sinullekin. Tässä oma tulkintayritykseni:
”Sibelius, tuo tasapainoisen taidemusiikin armoitettu mestari. Mutta jos Suomessa ei olisi ollut Sibeliusta, taidemusiikki olisi täällä kenties toisenlaista (toiset säveltäjät, erilaiset painotukset). Ja sitten hän aprikoi, ettei em. lähtökohdista (uudet painotukset) Sibeliuksen musiikki olisi niin suosittua Suomessa kuin se nyt on.
Hyvää viikonloppua, käy Koistinen lgrohnin kanssa Musiikkitalossa vaikka skumpalla ja keskustelkaa esim. Sibeliuksen ja Madetojan musiikin eroista/samuuksista.
p.s. mutta ”viihdemusiikki”, ”museomusiikki” etc. tarvitsevat kyllä syvyyspsykologisen tulkinnan..yritän tehdä sen.
elvibreuOsallistujaNiin. En ole kumpaakaan ”soittanut”, mutta paha sanoa lehmien puolesta: pitänee kysyä Miina Äkkijyrkältä millaisia VIRTUOOSEJA tiloiltansa löytyy. Lapsuudestani muistan, että
megafonin takana oli aina, siis AINA, joku ihan ”tietynlainen persoonallisuus”.Konserttia odotan mielenkiinnolla.
Ammuu, hajaantukaa, hajaantukaa!
elvibreuOsallistujaMusiikkia voi tehdä vaikka lehmän p****reiästä lähtevillä äänillä, mitenkään lehmiä tai sieltä pääseviä ääniä vähättelemättä. Megafonit ja em. esim. paukahdukset eivät tietenkään TAKAA mitään (kuten ei vaikkapa Berliiniläiset Karajanin johdolla..tai no, tällaisellä välineellä olisi jo haastavaa epäonnistua, koska ”taustavarmuus” on niin korkealla tasolla..), mutta kyllähän niillä musiikkia voi tehdä.
Eikun navettaan mikki kädessä äänittämään! Sitten tietokoneelle, äänimateriaalin luokittelua ja transponoinnit esim. 7-äänistä koraalia varten. Mutta tässä kohtaa juuri se ei enää riitä että äänet ovat, sanoisinko, ainakin konserttisalissa harvinaisempia, tuoreita. Voisi tietenkin olla, että aivan siis ihana sydäntäsärkevä koraalisatsi kiepsahtaisi outoon suuntaan, kun pörinä täyttäisi salin. Ehkä pieni denaturalisointi olisi tarpeen..
Tälläinen yleinen, pikainen pohdiskelu tässä. En kuullut kyseistä konserttia, näemmä se radioidaan parin viikon kuluttua. Ainakin Ligetillä? ja oliko se nuorempi kollegansa Moguillansky? – heidän musiikissaan olen törmännyt ”toimivaan” megafonin käsittelyyn. Toivottavasti megafonia EI ole käsitelty viittaamalla esim. totalitaristisiin tunnelmiin (+ jouset alarm-glissandoja, perkussioilla räjähdyksiä, laulajat huutavat naama punaisena kuin sata hitleriä rivissä, natkut taasen..). Tai mikäs siinä, mutta sitten haluaisin kuulla sieltä megafonista jotain muutakin kuin epämääräisiä viittauksia katastrofitunnelmiin..
Minkälainen soitin olisi metafoni?
p.s. palaan tähänkin konserttiin kyllä, mullahan on tuolla toisessa ketjussa pitkä piikki auki..(kriitikko minussa on ollut hiukan halvaannuksissa, tajuttuani missä jamassa luova säveltaiteemme on, ihan nimekkäitä tekijöitä myöten)
p.s.2 megafoni ja lehmän pr ovat toki erilaiset instrumentit
1.10.2011, 22:48 vastauksena käyttäjälle: Arvio: Musiikkitalo edestä – Velhotytöt häikäisivät, Mahler jytisi #18979elvibreuOsallistujaTämä on nyt kyllä todella noloa sanoa: mielestäni akustiikka on pahasti epäonnistunut, kaikki puuroutuu.
Jopa Finlandia-talon salin erottelukyky tuntui herkemmältä, jälkikaiku värikkäämmältä.Voi hitsin hitsi!
elvibreuOsallistujaLinkki ei onnistunut, mutta uutinen sitäkin enemmän:
Suojelu toimii Saimaalla, norppakanta jo 290 yksilöä!
elvibreuOsallistuja -
JulkaisijaArtikkelit