Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.12.2012, 14:19 vastauksena käyttäjälle: Kimanen jyrähti: valtiovallan musiikkimaku on kaikkiruokainen sika #19064elvibreuOsallistuja
Ihan vain yksinkertaisesti sitä, että..ja tämä on vasta alkua..
Entä jos miettisit ensin itse? Tehdäänkö vaikka niin, että ehdotat mahdollisia tulkintoja ’halustani sanoa jotakin’ ja vastaan Sinulle hienojakoisella akselilla tyyliiin,
KYLLÄ – EI28.11.2012, 12:56 vastauksena käyttäjälle: Kimanen jyrähti: valtiovallan musiikkimaku on kaikkiruokainen sika #19062elvibreuOsallistujaSiis tälläinen k u u l u u korkeakouluihin: http://www.youtube.com/watch?v=GSWatsiBErU
siis tälläinen e i k u u l u korkeakouluihin:
28.11.2012, 12:27 vastauksena käyttäjälle: Arvio: Myytti ja muoto – maailmantähtiä Tapiolassa #19237elvibreuOsallistujaKirjoitusvirheistä 5. Niitä on lehti ja esim. kommenttini puloillaan. Mutta mitä tarkoittaa ”epätonaalisuus”? Mozartin musiikissa?! Missään musiikissa??!!
elvibreuOsallistujaHonestly, ceci n’est pas un Piippolan vaarilla oli talo, hiiala hiiala hei!
Vaari se hoiteli lampaitansa, hiiala hiiala hei!
Mää-mää siellä ja mää-mää täällä,
siellä mää, täällä mää
joka puolell’ mää-mää, hiiala hiiala hei!
elvibreuOsallistuja”..kuuluu tämän hetken kiintoisimpiin säveltäjänimiin.”
elvibreuOsallistujaHywät herrat, teiltä jää ainakin yksi tärkeä ja mahdollinen vaihtoehto huomaamatta – miettikääpä vielä pidemmälle..
elvibreuOsallistuja(tämä ei ole mäntti kommentti edelliseen..)
Only our love hath no decay;
This no tomorrow hath, nor yesterday,
Running it never runs from us away,
But truly keeps his first, last, everlasting day.31.10.2012, 22:46 vastauksena käyttäjälle: Reportaasi: Protesteja ja sähköistynyttä tunnelmaa eteläisessä Saksassa #19209elvibreuOsallistujamoi äijänrämät, tulkaa mukaan bileisiin, soittakaa numeroon +358 – (0)50 012, kerron tarkemman osoitteen sitten: http://www.therestisnoise.com/2009/03/babbitt-dance-party-for-real.html
elvibreuOsallistuja”Myös Musiikkitalon kuoron perustamiseen liittyy outoja piirteitä. Vaikka Sibelius-Akatemia selkeästi on hommassa mukana, asiasta ei mitenkään informoitu esimerkiksi kuoronjohdon professori Matti Hyökkiä. Siitä, millä tavalla tämän mallinen kuoro voitaisiin saada toimimaan, ei ole konsultoitu ketään maamme muistakaan ammattikuoronjohtajista. He lukivat asiasta Helsingin Sanomista. Menettely on siis ollut täysin suljettu ja taiteellisen johtajan valinta vähintäänkin hämmentävä.”
Jos tämä pitää paikkaansa, hyväksytkö moisen käytännön?
elvibreuOsallistuja..tässäkin lienee ajateltavaa e n n e n k u i n päästään musisoimaan. Kirjoitan omia ajatuksiani myöhemmin, mutta annetaan tässä ääni ”Kyrsiintyneelle kuorolaulajalle” (HS 7.10.2011)
Jos tuossa ei ole asiavirheitä, niin huonolta kuullostaa..Kyrsiintynyt kuorolaulaja, 7.10.2011 klo 14.13
(..Hyviä pointteja.) Itselleni ja monelle muulle kuorolaulun puoliammattilaiselle kuoron suurimmat ongelmat liittyvät kuoron perustamisen motiiviin ja menettelyyn. ??Aiemmin tilanne on ollut se, että sinfoniaorkesterit ovat käyttäneet olemassa olevia kuoroja. Usein mukana on ollut useampi kuin yksi kuoro. Yleensä näissä tilanteissa orkesteri on maksanut kuorolle palkkion, laulajat siis eivät ole saaneet mitään (pois luettakoon muutama RSO:n ja Helsingin kamarikuoron yhteisproduktio). Näin on saatu enimmäkseen menestyksekkäästi esitettyä niin helpohkoja massakuoroteoksia kuin supervaikeita Schönbergejä, Messiaenejä ja Webernejä. Miksi tätä toimintaa ei voisi jatkaa ja kehittää? ??
Uuden kuoron taiteellinen taso on tässä vaiheessa kysymysmerkki. Ei voi olettaa, että yleisestä koelaulusta saataisiin 80 laulajan vapaaehtoisjoukko, jolla olisi valmiiksi riittävät äänelliset ja muusikolliset taidot tehdä töitä ammattiorkestereiden rinnalla. Kuorolaulun kehittyminen vaatii pitkäjänteistä työtä ja ennen kaikkea vahvaa, laulun päälle ymmärtävää johtajaa. Valitettavasti Tapani Länsiö ei ole uransa aikana antanut riittävää näyttöä kyvyistään kuoronjohtajana. Siinä häntä ei mielestäni voi kutsua ammattilaiseksi. Tilanne on samanlainen, kuin jos Musiikkitaloon perustettaisiin korkean profiilin orkesteri ja sen johtajaksi kutsuttaisiin vaikkapa Hyvinkään orkesterin taiteellinen johtaja.??
Kuorolaulu ihan oikeasti on taidetta, ei pelkästään ompelukerhotoimintaa. Sen vieminen korkealle tasolle on tasan yhtä vaikeaa kuin orkesterin kehittäminen.??
Itse en näe Musiikkitalon kuorolla olevan loistokasta tulevaisuutta. En usko, että se pystyy ikinä esittämään massakuoroteoksia paremmin kuin esimerkiksi Helsingin Filharmoninen kuoro saati sitten hyvin vaativia teoksia paremmin kuin pienet, huipputaitavat kuorot.??
Ainoa tapa nostaa orkesterien kuoroproduktioiden tasoa merkittävästi olisi perustaa ammattikuoro. Tässäkin toki on suuret epäonnistumisen mahdollisuudet.??
Myös Musiikkitalon kuoron perustamiseen liittyy outoja piirteitä. Vaikka Sibelius-Akatemia selkeästi on hommassa mukana, asiasta ei mitenkään informoitu esimerkiksi kuoronjohdon professori Matti Hyökkiä. Siitä, millä tavalla tämän mallinen kuoro voitaisiin saada toimimaan, ei ole konsultoitu ketään maamme muistakaan ammattikuoronjohtajista. He lukivat asiasta Helsingin Sanomista. Menettely on siis ollut täysin suljettu ja taiteellisen johtajan valinta vähintäänkin hämmentävä.??
Myönnän, että tämänkaltainen kuoro voisi toimia, jos sillä olisi karismaattinen huippumuusikko johtajanaan. Itseäni ei haittaa yhtään se, että puoliammattilaisena kuorolaulajana en nyt saakaan mahdollista saada lisää rahaa. Hommassa sapettaa vain se, että järjestelyllä viedään osaavilta, ammattitaitoisilta kuoronjohtajilta sekä taitavilta, yhteen hioutuneilta yhtyeiltä mahdollisuus tehdä työtä orkestereiden kanssa. Enkä ole ainoa, ketä sapettaa.?
elvibreuOsallistujaPuolestani viimeinen (toivottavasti) kysymys tähän suuntaan: onko olemassa väärää, epäonnistunutta, väkivaltaista, epäoikeudenmukaista, rikollista etc.
moderointia? Eksisteeraako maailmassa epäonnistunutta päätoimittajaa? jne. huoooaah..Uskon että Hartsi ystävineen saa Amfionin tervehtymään. Siispä, kaikkea hyvää ja innokkaita keskusteluja toivotan ma!
elvibreuOsallistujaPahoittelen tekstini pituutta. Lgrohnin salaperäisesti kadonnutta fb-keskustelua vuoden takaa en löytänyt tähän hätään.
”Näin ollen epäargumentatiivinen jankkaaja joutuisi muiden äänestämänä sivun hännille..”
Ok. Ymmärsinkö väärin? Sivun hännille joutuminen lienee siis sama asia kuin ”raja-arvon alle jääviä kommentteja ei näytettäisi?” Eli mitään ei leikattaisi pois? Tähän perustui pelkoni, että sinäkin olisit kokenut keskustelupalstan ongelmalliseksi ja pois-äänestettyjä kommentteja ei tulevaisuudessa näytettäisi. Mutta silti. Eikö tuo äänestäminen juuri itsessään ole ”argumentaatiovirhe”? Ad populum?”Kommentista sai sen käsityksen, että minua syytetään jo nyt joihinkin kohdistuvista torppaushaluista”
Ei. Kirjoitin ”JaaniL&Hartsin kommentit antavat kyllä nyt ymmärtää, että Amfionin keskustelupalstaa halutaan torpata (kuka?ketkä?)” Eli seuraavista kommenteistanne (varsinkin tämän edeltävän kollegasi):”..jossa voi töksäytellä omia moderoimattomia ajatuksiaan..”
”..vaativat jonkun katsomaan päältä päin, että jokin roti pysyy..”
”..tärkeämpänä Amfionin kehittämisen ihan muilla alueilla kuin keskustelupalstalla..”
”..Suomi 24:ää ja Vauva.fi..”
”..Ovat luetumpiakin vielä, joten äänensä saa takuulla kuuluviin..” (miksi SE ääni ei saa kuulua täällä?)
”..Keskustelupalstoilla suunta on toinen, eivätkä ne vaadi pelastamista..””..Amfionin keskustelupalstaosio pysyisi asiassa..”
”..keskustelupalstojen vauvantautien yli..”
”..viihdyttävä keskustelumpäristö..”
”..Mikäli keskustelupalsta olisi Amfionin keskeisin sisältö – mitä se ei ole..”
(miksi puuttua siihen sitten niin hanakasti? antaa kulttuurimme sottaisen alitajunnan virrata/nousta pintaan tyylikkäiden laatuartikkelien lomassa, oikeassa alanurkassa. eihän niitä ole pakko lukea – vaikka mieli tekis?)(Eli kommenteistanne) ainakin minulle nousee em. ymmärrys. Kuka/ketkä, ei siis ketä/keitä. Eli kysyin kuka tai ketkä lisäksenne mahdollisesti kokevat keskustelupalstan ongelmalliseksi (vaikka se ei siis ole edes A:n keskeisin sisältö). Itse en koe niin, kunhan siellä saa kirjoittaa.
”En halua torpata ketään…
Hyvä niin. Voi olla siis, että foorumi on korkeaviritteinen esim. tapahtuneiden sensurointien suhteen, johon sinä olet tietysti syytön...enkä tiedä kenenkään muunkaan haluavan.”
Mutta kun esim. edellinen päätoimittaja (ja jokuhan hänetkin on tehtävään valinnut?) leikkasi esim. nämä leikittelyt pois: (Pahoittelen Hartsi, mutta tässä tulee mukaan nyt myös vähän sivuston historiaa; kenties nämä ”torppaukset” ovat jääneet sinulta huomaamatta? Mutta juuri tälläiset, k ä s i t t e l e m ä t t ö m ä t asiat leimaavat sivustoja/yhteisöjä salakavalasti ja vievät energiaamme..niinhän tässä juuri nyt käy/on käymässä? Torjutun paluu.)##########->
ENSIMMÄINEN SENSUROINTI
konteksti on tämä: https://www.amfion.fi/keskustelu/topic.php?id=235 jossa puolestani piikittelin ”talousmunkeille” ja Aalto-yliopiston ”Kansalliselle epäonnistumisen päivälle” (juu, kuulitte aivan oikein)elvibreu
JäsenMoga! Piipaapiipaa, vihre, vihre! Yritetään uudestaan.
Tietenkin:
ME (1)
juhlimME (8, 4)
kolMEssa (2)kerroksessa 1:8:4:2 – huomenta Suomi, herätys.
Ja keskikerroksen kestot siis eloisasti vaihdellen, laulaen.
(Vertaa esim. talousmunkkien yksitoikkoinen monotonia, kestot: 6 6 6 6 6 6)( tässä oli siis musiikkina jotakin vastakohtaista ”epäonnistumisen päivän” viettämiselle eli http://www.youtube.com/watch?v=7IykgpJ7WCs&feature=related ) editoitu 3.9.2012
Lähetetty 14.10.2011 12:39 #
————————————————————————–Miksi viestini (Lähetetty 14.10.2011 12:39 #), jossa korjasin kvasiepäonnista kommentiani (Lähetetty 14.10.2011 3:16 #) poistui?
Onko siellä remontti meneillään?Voisitteko palauttaa tekstini ja se kuuluu tuohon elvibreun ja lgrohnin väliin. Muuten kirjoitukseni ”arkkitehtuuri” (myös se mitä olen suunnitellut jatkoksi) sortuu.
Lähetetty 14.10.2011 16:19 #
Epäonnistumista juhlitaan torstaina 13. lokakuuta
13. lokakuuta vietetään Kansallista epäonnistumisen päivää. Päivän järjestämisen taustalla on ajatus siitä, että Suomeen tarvitaan kulttuuri, joka kannustaa epäonnistumaan.
Tarkoituksena on rohkeiden esimerkkien kautta tuoda esille, miten epäonnistuminen, oppiminen, kunnianhimo ja Suomen tulevaisuus ovat sidoksissa toisiinsa. Tavoitteena on kulttuurin muutos, jonka taakse halutaan kerätä opiskelijat, elinkeinoelämä, valtionjohto ja eri alojen menestyneimmät suomalaiset.
Suomi tarvitsee tulevaisuudessa yrittäjiä, jotka epäonnistumisista huolimatta ovat valmiita yrittämään uudelleen, ja tarvittaessa uudelleen, ja ennen pitkää ovat uusien menetystarinoiden takana.
Epäonnistumisien kautta saatu oppi on voimavara, ja epäonnistuminen ennen kaikkea oppimiskokemus.
– Suomi tarvitsee kulttuurin, joka kannustaa epäonnistumaan. Tavoitteenamme on herättää keskustelua epäonnistumisista ja niiden merkityksestä uusien menestystarinoiden synnylle, kertoo Boardman Tulenkantajat -ryhmän Petri Vilén.
Kansallisen epäonnistumisen päivän järjestävät Aalto Entrepreneurship Society, Boardman Tulenkantajat sekä ylioppilaskunnat ja muut suomalaiset yhteisöt.
Päivän aikana järjestetään ympäri Suomea erilaisia tapahtumia, joissa eri alojen menestyjät kertovat tarinoita epäonnistumisistaan ja oppimiskokemuksistaan tiellään menestykseen.
(Lähde: Kansallisen epäonnistumisen päivän verkkosivut 10.11.2011)
Lisätietoja
http://www.aalto.fi/fi/current//news/view/2011-10-11-003/http://epaonnistumisenpaiva.fi/
Lähetetty 13.10.2011 22:56 #
elvibreu
JäsenMutta tänä yönä ME juhlimME kolmessa kerroksessa 1:4:8 – hyvää ötyä.
Lähetetty 14.10.2011 3:16 #
lgrohn
JäsenEpäonnistumisen päivän yksi epäonnistuminen on ollut, että kyse olisi epäonnistumisen kannustamisesta, kun varsinainen idea on RISKINOTTOON kannustamisessa. Rattaat eivät työnnä hevosta ei tuuli synny puiden liikkeestä…
Lähetetty 14.10.2011 13:34 #
elvibreu
JäsenMiksi viestini (Lähetetty 14.10.2011 12:39 #), jossa korjasin kvasiepäonnista kommentiani (Lähetetty 14.10.2011 3:16 #) poistui?
Onko siellä remontti meneillään?Voisitteko palauttaa tekstini ja se kuuluu tuohon elvibreun ja lgrohnin väliin. Muuten kirjoitukseni ”arkkitehtuuri” (myös se mitä olen suunnitellut jatkoksi) sortuu.
Lähetetty 14.10.2011 16:19 #elvibreu
Jäsen
Voisitko JaaniL poistaa myös 14.10.2011 3:16# lähetetyn viestini? Epäonnistumisen tematiikassa pysyen tein siihen tahallisen virheen, jonka sitten korjasin tyylikkäästi viestissä 14.10.2011 12:39#.Nyt ylläoleva ”epäonnistumiseni” ei motivoidu ja voit leikata sen pois, kiitos.
Jos joku haluaa lukea sensuroidun pikkutekstini (ja koko sensuroidun lgrohnin aloittaman ketjun ”Sibelius on viihdemusiikin armoitettu mestari” ja salaperäisesti Amfionin facebookista kadonneen keskustelun JaaniLn ja lgrohnin kesken ja..) voi kirjoittaa minulle osoitteeseen: elvibreu@gmail.com
Kiitos ja hyvää viikonloppua (ilman huutomerkkiä)
Lähetetty 14.10.2011 20:20#TOINEN SENSUROINTI (edellisen jatkoa)
JaaniL
Pääkäyttäjä
Tämä viestiketju on tarkoitettu keskustelutavoista keskustelemiseen. Jatkakaa täällä siitä, mihin Sibelius-Akatemia/musiikkitalo -ketjussa jäitte, mikäli siihen on tarvetta.
Lähetetty 14.10.2011 23:09 #elvibreu
Jäsen
Mutta kun en ollut keskustelemassa keskustelutavoista. Kysyin miksi leikkasit alla olevista teksteistäni jälkimmäisen pois? Toivoisin perusteluja. Onko sinulla käynyt mielessä, että ajattelutuokioni/henkisen energiani sabotointi voisi loukata minua?Ja vielä kerran, jos välttämättä haluat leikata tekstini pois, niin leikkaa MOLEMMAT osat (epäonnistuminen-onnistuminen), ne kuuluvat yhteen. En halua keskeneräistä virhevitsiä Sokolovin soiton viereen.
Kiitos! (sorry huutomerkistä)
Mutta tänä yönä ME juhlimME kolmessa kerroksessa 1:4:8 – hyvää ötyä.
http://www.youtube.com/watch?v=7IykgpJ7WCs&feature=related
Lähetetty 14.10.2011 3:16 #!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moga! Piipaapiipaa, vihre, vihre! Yritetään uudestaan.
Tietenkin:
ME (1)
juhlimME (8, 4)
kolMEssa (2)kerroksessa 1:8:4:2 – huomenta Suomi, herätys.
Ja keskikerroksen kestot siis eloisasti vaihdellen, laulaen.
(Vertaa esim. talousmunkkien yksitoikkoinen monotonia, kestot: 6 6 6 6 6 6)
Lähetetty 14.10.2011 12:39 #KOLMAS SENSUROINTI
lgrohn
Jäsen
Sibelius on nykymaailmassa viihdemusiikin armoitettu mestari. Mutta jos hän ei olisi suomalainen, museomusiikillinen viihde olisi
Suomessa aivan toisenlaista. Tuskin Sibelius-viihdettä juurikaan soitettaisiin.
Lähetetty 7.10.2011 22:00 #Koistinen
Jäsen
Tulkitsin nuo merkit jotenkin olevan suomenkieleen liittyvää grafiikkaa ja syntaksia, mutta mitään mieltä en virkkeistä löytänyt. Olisiko
fetissigeneraattori mennyt siinä määrin epäkuntoon että jätös on yksinomaa suttuinen? Voisiko sen generaattorin perään laittaa jonkun
kontrollin tarkistamaan, että syntaksin lisäksi sisältö avautuisi suoltajan lisäksi myös jollekin lukijalle?
Lähetetty 8.10.2011 10:51 #elvibreu
Jäsen
Voisimmeko Koistinen kohteliaasti lopettaa lgrohnin parjaamisen? Olen siihen itsekin kevyesti joskus sortunut (anteeksi lgrohn), mutta
en näe mitään mieltä takertua hänen visioihinsa näin agressiivisesti (viittaan tässä myös edellisiin kertoihin). Uskoisin, että jos
haluaisit ymmärtää hänen tekstinsä fantasiaa takertumatta sokeuttavasti häneen henkilönä, tekstinsä voisivat avautua sinullekin.
Tässä oma tulkintayritykseni:
”Sibelius, tuo tasapainoisen taidemusiikin armoitettu mestari. Mutta jos Suomessa ei olisi ollut Sibeliusta, taidemusiikki olisi täällä
kenties toisenlaista (toiset säveltäjät, erilaiset painotukset). Ja sitten hän aprikoi, ettei em. lähtökohdista (uudet painotukset)
Sibeliuksen musiikki olisi niin suosittua Suomessa kuin se nyt on.
Hyvää viikonloppua, käy Koistinen lgrohnin kanssa Musiikkitalossa vaikka skumpalla ja keskustelkaa esim. Sibeliuksen ja Madetojan
musiikin eroista/samuuksista.
p.s. mutta ”viihdemusiikki”, ”museomusiikki” etc. tarvitsevat kyllä syvyyspsykologisen tulkinnan..yritän tehdä sen.
Lähetetty 8.10.2011 15:21 #Koistinen
Jäsen
Elvibreuseni. Kaunis on ajatuksesi, mutta minulla olisi sellainen toive, melko uutena Amfionin kävijänä, että täällä voisi keskustella
musiikista, Siis keskustella, eikä hoitaa jotain häiriötä, joka purkautuu minulle perin hämärinä virkkeinä. Tällaiselle hoivaamiselle on
omat fooruminsa. Amfion voisi palata k-e-s-k-u-s-t-e-l-e-m-a-a-n! Vaihtamaan näkemyksiä ja punnitsemaan niitä. Se vaatii ihan
toisenlaista kulttuuria kuin mihin LGrohnin sinne-tänne verkkoon viskelemät roiskasut houkuttelevat. Pahoittelen.
Lähetetty 8.10.2011 17:44 #JaaniL
Pääkäyttäjä
Poistan tämän keskustelun parin päivän kuluttua. Sitä ennen toivon, että luettuaan tämän viestin Lgrohn ymmärtää olla avaamatta
enää yhtään turhaa viestiketjua aiheesta museomusiikki. Sille riittää jo aiempia topiceja. Enkä aio varoittaa enää toista (oikeastaan
kolmatta) kertaa tästä aiheesta. Tämä on keskustelupalsta. Voi myös kommentoida artikkeleja. Tämän topicin avaus ei edusta
kumpaakaan, joten siksi se poistuu täysin turhana.
Lähetetty 8.10.2011 18:40 #lgrohn
Jäsen
Ninenomaan tämä on keskustelupalsta, eikä osallistujien parjauspalsta, johon myös mode jatkuvasti syyllistyy, kuten myös juuri edellä.
Mode sallii myös muiden epäasilliset viestiin mitenkään niihin reagoimatta.
Musiikissa on kyse mielipiteistä ja olen esittänyt omani. Luulisi sen olevan sallittua. Yllä oli kommenttini Sibeliuksen musiikkiin.
Lähetetty 8.10.2011 18:52 #–>#########
Myöskään historiallista Orfeuksen sensurointia en hyväksy, enkä myöskään lgrohnin leikkausta Musiikkitieteellisen seuran sivuilta vuosi sitten, enkä hänen ”salaperäistä katoamistaan” Amfionin facebookista heti sen perään. Voit itse (ja muut tuhannet) päättää onko ”torppauksen kohteeksi joutuminen” vain tunne ja kenen tässä pitää mennä itseensä ja vaatia edes gramman verran sairaudentuntoa muualtakin kuin itsensä ulkopuolelta.
Summa summarum, jos haluatte että jatkan kirjoitteluani Amfioniin niin hyvä. Ja jos on korjaustoiveita niin sanokaa ne nyt samantien. Mutta tällä tasolla (kirjoittamisen ennakkoehtojen, sananvapauden, ihmisoikeuksien) en haluaisi enää hirveästi energiaani käyttää.
ystävällisin terveisin
elvibreuelvibreuOsallistujaHartsi, kirjoitan sinulle puoliltaöin ja otan kirjoittamaasi Amfion – h i s t o r i a l l i s e n aspektin mukaan. Se selvittänee minun ja esim. Orfeuksen näkökulmia paremmin.
Mutta pikaisesti. Kuuluvatko esim. seuraavankaltaiset kysymiset Amfioniin ja haluatteko musiikkikulttuurimme ”tabu-aiheiden” käsittelyn jatkuvan/loppuvan?
JaaniL kysyy M-talon uudesta kuorosta: ”Mitä mieltä Amfionin lukijat ovat?”
elvibreu kysyy: ”Osaatko kertoa – yksinkertaisesti tai monimutkaisesti – miksi M-taloon ei tullut palkattua ammattilaiskuoroa ja -kuoronjohtajaa?
etc.
elvibreuOsallistujaOrfeus: ”Edellinen päätoimittaja(n puolikas) ei juurikaan tehnyt varsinaisia teilaustoimia”..
Ikävä sanoa Orfeus, mutta tässä olet väärässä. Teilauksia tapahtui kyllä. Itse taisit säästyä, toisin kuin edellisien edelliseltä:)Hartsi: ”..jossa käyttäjät keskenään pisteyttäisivät kommentit ja raja-arvon alle jääviä kommentteja ei näytettäisi.”
Ethän Hartsi ole tosissasi? Suostumalla tälläiseen kyllä pääsee uraputken puurakenteita ylöspäin, mutta todellisia kehitysportaita tullaan alas niin että römisee (onko kulttuurimme tila jo tällä mallilla?)
JaaniL&Hartsin kommentit antavat kyllä nyt ymmärtää, että Amfionin keskustelupalstaa halutaan torpata (kuka?ketkä?). Mielenkiintoista!
Tässä on alkuperäisen, aidon Amfionin tulevaisuus kyseessä.JaaniL: ”Ihan osoittelematta ketään..”
Voisitko ystävällisesti osoittaa keskusteluihin, missä esim. minun, nimimerkki elvibreun, ”roti ei ole pysynyt”?elvibreuOsallistuja(..tässähän tuskin on enää mielessä alkuperäinen artikkeli, mutta kohdennetaan sinne sitten joskus myöhemmin..)
”Olen hirveästi yrittänyt miettiä tuota ”pönöttää”-verbiä tulematta hullua hurskaammaksi – mitä se ihan käytännössä tarkoittaa?”
Varmaankin sitä, että motiivit lähteä konserttiin ovat enimmäkseen ei-musiikillisia.”Pitäisikö musiikkitalossakin olla konsertin aikana kaljateltta ja mahdollisuus harrastaa seksiä kanssakuuntelijoiden kanssa, kuten rockfestareilla on tapana, ja olisiko kokemus täten vähemmän pönöttävä?”
Vaikea sanoa. Kokemus olisi kuitenkin varmaankin e n e m m ä n ”pönöttävä”.”Ryyppääminen ja naiminen ovat mukavia toimia, mutta minusta konsertissa on kiva keskittyä ihan musiikkiin. Konsertin jälkeen on sitten metkaa harjoittaa seksuaalista kanssakäymistä tai juopottelua parhaaksi katsomallaan tavalla ja paikassa.”
Vaikea olla eri mieltä. Voisihan noita yrittää yhdistääkin noin kokeilumielessä; konsertin kannalta olisi toivottavaa, ettei moinen leviäisi ainakaan orkesteriin asti.. (tästä kohtaa leikkaan pois mielikuvitukseni juoksun läpi konsertti-instituution, kriitikoista kuoroihin ja massiivisiin orkesteriteoksiin etc..)”Pitäisikö klasarikonsertissakin huutaa kesken soiton ”soittakaa Paranoooooooooid!”?”
Mielestäni ei. ENNEN konserttia tai teosten väleissä toivomus olisi voinut toteutua esim. Apocalyptican ja Karita Mattilan mittelöissä tai jazz-yhtye Trio Töykeiden konsertissa (muistaakseni rumpusoolo?). Konsertin JÄLKEEN, jos musiikkiesitys on vaivuttanut kuulijan kosketukseen varhaisen itsensä kanssa (kehitysportaita alaspäin sinne murrosiän molemille puolille), voi joiltakin toki päästä spontaani huuto: ”soittakaa Paranoooooooooid!”
Hurjempiakin huutoja, kuten äänettömiä, on tullut kuultua. -
JulkaisijaArtikkelit