Amfion pro musica classica

Uudeksi päätoimittajaksi Jarkko Hartikainen

Etusivu Foorumit Uutiset Uudeksi päätoimittajaksi Jarkko Hartikainen

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #19169

    Toivottavasti Amfion tarjoaisi muitakin elämyksiä kuin nettifoorumin, jossa voi töksäytellä omia moderoimattomia ajatuksiaan. Ihan osoittelematta ketään, mutta foorumit nyt vain vaativat jonkun katsomaan päältä päin, että jokin roti pysyy.

    Jarkon työpanoksena näkisin paljon tärkeämpänä Amfionin kehittämisen ihan muilla alueilla kuin keskustelupalstalla. Suomi 24:ää ja Vauva.fi:tä on ihan tarpeeksi tarjolla ja lähes täysin ilman valvontaa. Ovat luetumpiakin vielä, joten äänensä saa takuulla kuuluviin.

    Itse näen, että Amfionin tärkein anti on monipuolistaa ja lisätä kulttuurikritiikkiä, joka on vähenemään päin. Keskustelupalstoilla suunta on toinen, eivätkä ne vaadi pelastamista samoin kuin kulttuurikritiikki ja musiikkielämästä tiedottaminen.

    #19170
    Jarkko Hartikainen
    Osallistuja

    Terve kaikki, ja kiitos onnitteluista! 🙂

    Nöyrästi toivon, että Amfionin keskustelupalstaosio pysyisi asiassa, eli itse musiikissa, ja että foorumi ennemminkin houkuttelisi kuin karkottaisi uusia lukijoita ja kommentoijia osallistumaan ja nauttimaan sivustosta. Kääntäkäämme ainutlaatuisuutemme eduksemme ja keskustelupalstojen vauvantautien yli nousemalla luokaamme interaktiivinen ja viihdyttävä keskustelumpäristö yhteisten musiikkikokemuksiemme jakamiseen ja erittelyyn! – Ollaan parempia kuin YLEt ja muut tylsät valtamediat (saati Suomi24:t), eiks niin 😉

    Mikäli keskustelupalsta olisi Amfionin keskeisin sisältö – mitä se ei ole –, suunnittelisin foorumin paitsi puumaiseksi, mutta myös redditmäiseksi, jossa käyttäjät keskenään pisteyttäisivät kommentit ja raja-arvon alle jääviä kommentteja ei näytettäisi. Voin välittää toki kehitysterveiset tekniselle ylläpidolle (? päätoimittaja), mutta uskon, että toistaiseksi vähäiset resurssimme suunnataan jatkossakin sisältöön eikä seiniin.

    Uusia sisältöideoita on paljon, mutta tämä ensimmäinen päivä menee eilen Islannista viikon festivaalimatkalta palanneelta uudelta päätoimittajalta vielä pääasiassa virtuaalitoimiston järjestelyyn, käytänteiden opetteluun, työkavereihin tutustumiseen sekä kulkulupien ja sen sellaisten arkisten asioiden kuntoon hoitamiseen. Pysykäähän reitittimillä!

    #19171
    elvibreu
    Osallistuja

    Orfeus: ”Edellinen päätoimittaja(n puolikas) ei juurikaan tehnyt varsinaisia teilaustoimia”..
    Ikävä sanoa Orfeus, mutta tässä olet väärässä. Teilauksia tapahtui kyllä. Itse taisit säästyä, toisin kuin edellisien edelliseltä:)

    Hartsi: ”..jossa käyttäjät keskenään pisteyttäisivät kommentit ja raja-arvon alle jääviä kommentteja ei näytettäisi.”
    Ethän Hartsi ole tosissasi? Suostumalla tälläiseen kyllä pääsee uraputken puurakenteita ylöspäin, mutta todellisia kehitysportaita tullaan alas niin että römisee (onko kulttuurimme tila jo tällä mallilla?)
    JaaniL&Hartsin kommentit antavat kyllä nyt ymmärtää, että Amfionin keskustelupalstaa halutaan torpata (kuka?ketkä?). Mielenkiintoista!
    Tässä on alkuperäisen, aidon Amfionin tulevaisuus kyseessä.

    JaaniL: ”Ihan osoittelematta ketään..”
    Voisitko ystävällisesti osoittaa keskusteluihin, missä esim. minun, nimimerkki elvibreun, ”roti ei ole pysynyt”?

    #19172
    Jarkko Hartikainen
    Osallistuja

    elvibreu: ”todellisia kehitysportaita tullaan alas niin että römisee (onko kulttuurimme tila jo tällä mallilla?)”

    Mikäli kriittinen massa on tarpeeksi suuri, mainitsemani systeemi tuntuu mielestäni toimivan paremmin kuin vallitsevat muunlaiset mallit nettikeskusteluissa. Ehkä et tiedä, mihin viittasin? (Jokaisella keskustelijalla olisi yksi ääni puoleen tai toiseen per kommentti, eikä kyse olisi niinkään ”tykkäämisestä” vaan kollektiivisen tärkeyden ja relevanttiuden kokemisen heijastumisesta sivun rakenteeseen. Näin ollen epäargumentatiivinen jankkaaja joutuisi muiden äänestämänä sivun hännille mielenkiintoisimmaksi koetun keskustelupolun ollessa päällimmäisenä. Kuulostaako pahalta?) En ole kuitenkaan edes puolivakavissani ehdottamassa tällaista uudelleenjärjestelyä sivulle, mainitsinpahan vaan yleistymässä olevan käytännön (YouTube-videon Top Comments, Hesarin keskustelupalstan tykätyimmät kommentit, yms.).

    Kommentista sai sen käsityksen, että minua syytetään jo nyt joihinkin kohdistuvista torppaushaluista. Huh, enhän ole saanut vielä moderointioikeuksiakaan! :O

    En halua torpata ketään, enkä tiedä kenenkään muunkaan haluavan. Kyse on vain mielekkään keskusteluympäristön ylläpidosta, eli moderoinnista. Moderoidaanhan vaalikeskustelujakin. Jos tuntee itsensä ”torpatuksi”, voi mennä itseensä ja miettiä mitä se oma toiminta keskustelulle, kanssakeskustelijoille ja tuhansille keskustelua seuraaville tarjoaa.

    #19173
    elvibreu
    Osallistuja

    Hartsi, kirjoitan sinulle puoliltaöin ja otan kirjoittamaasi Amfion – h i s t o r i a l l i s e n aspektin mukaan. Se selvittänee minun ja esim. Orfeuksen näkökulmia paremmin.

    Mutta pikaisesti. Kuuluvatko esim. seuraavankaltaiset kysymiset Amfioniin ja haluatteko musiikkikulttuurimme ”tabu-aiheiden” käsittelyn jatkuvan/loppuvan?

    JaaniL kysyy M-talon uudesta kuorosta: ”Mitä mieltä Amfionin lukijat ovat?”

    elvibreu kysyy: ”Osaatko kertoa – yksinkertaisesti tai monimutkaisesti – miksi M-taloon ei tullut palkattua ammattilaiskuoroa ja -kuoronjohtajaa?

    etc.

    https://www.amfion.fi/keskustelu/topic.php?id=315

    #19174
    elvibreu
    Osallistuja

    Pahoittelen tekstini pituutta. Lgrohnin salaperäisesti kadonnutta fb-keskustelua vuoden takaa en löytänyt tähän hätään.

    ”Näin ollen epäargumentatiivinen jankkaaja joutuisi muiden äänestämänä sivun hännille..”
    Ok. Ymmärsinkö väärin? Sivun hännille joutuminen lienee siis sama asia kuin ”raja-arvon alle jääviä kommentteja ei näytettäisi?” Eli mitään ei leikattaisi pois? Tähän perustui pelkoni, että sinäkin olisit kokenut keskustelupalstan ongelmalliseksi ja pois-äänestettyjä kommentteja ei tulevaisuudessa näytettäisi. Mutta silti. Eikö tuo äänestäminen juuri itsessään ole ”argumentaatiovirhe”? Ad populum?

    ”Kommentista sai sen käsityksen, että minua syytetään jo nyt joihinkin kohdistuvista torppaushaluista”
    Ei. Kirjoitin ”JaaniL&Hartsin kommentit antavat kyllä nyt ymmärtää, että Amfionin keskustelupalstaa halutaan torpata (kuka?ketkä?)” Eli seuraavista kommenteistanne (varsinkin tämän edeltävän kollegasi):

    ”..jossa voi töksäytellä omia moderoimattomia ajatuksiaan..”
    ”..vaativat jonkun katsomaan päältä päin, että jokin roti pysyy..”
    ”..tärkeämpänä Amfionin kehittämisen ihan muilla alueilla kuin keskustelupalstalla..”
    ”..Suomi 24:ää ja Vauva.fi..”
    ”..Ovat luetumpiakin vielä, joten äänensä saa takuulla kuuluviin..” (miksi SE ääni ei saa kuulua täällä?)
    ”..Keskustelupalstoilla suunta on toinen, eivätkä ne vaadi pelastamista..”

    ”..Amfionin keskustelupalstaosio pysyisi asiassa..”
    ”..keskustelupalstojen vauvantautien yli..”
    ”..viihdyttävä keskustelumpäristö..”
    ”..Mikäli keskustelupalsta olisi Amfionin keskeisin sisältö – mitä se ei ole..”
    (miksi puuttua siihen sitten niin hanakasti? antaa kulttuurimme sottaisen alitajunnan virrata/nousta pintaan tyylikkäiden laatuartikkelien lomassa, oikeassa alanurkassa. eihän niitä ole pakko lukea – vaikka mieli tekis?)

    (Eli kommenteistanne) ainakin minulle nousee em. ymmärrys. Kuka/ketkä, ei siis ketä/keitä. Eli kysyin kuka tai ketkä lisäksenne mahdollisesti kokevat keskustelupalstan ongelmalliseksi (vaikka se ei siis ole edes A:n keskeisin sisältö). Itse en koe niin, kunhan siellä saa kirjoittaa.

    ”En halua torpata ketään…
    Hyvä niin. Voi olla siis, että foorumi on korkeaviritteinen esim. tapahtuneiden sensurointien suhteen, johon sinä olet tietysti syytön.

    ..enkä tiedä kenenkään muunkaan haluavan.”
    Mutta kun esim. edellinen päätoimittaja (ja jokuhan hänetkin on tehtävään valinnut?) leikkasi esim. nämä leikittelyt pois: (Pahoittelen Hartsi, mutta tässä tulee mukaan nyt myös vähän sivuston historiaa; kenties nämä ”torppaukset” ovat jääneet sinulta huomaamatta? Mutta juuri tälläiset, k ä s i t t e l e m ä t t ö m ä t asiat leimaavat sivustoja/yhteisöjä salakavalasti ja vievät energiaamme..niinhän tässä juuri nyt käy/on käymässä? Torjutun paluu.)

    ##########->
    ENSIMMÄINEN SENSUROINTI
    konteksti on tämä: https://www.amfion.fi/keskustelu/topic.php?id=235 jossa puolestani piikittelin ”talousmunkeille” ja Aalto-yliopiston ”Kansalliselle epäonnistumisen päivälle” (juu, kuulitte aivan oikein)

    elvibreu
    Jäsen

    Moga! Piipaapiipaa, vihre, vihre! Yritetään uudestaan.

    Tietenkin:

    ME (1)
    juhlimME (8, 4)
    kolMEssa (2)

    kerroksessa 1:8:4:2 – huomenta Suomi, herätys.

    Ja keskikerroksen kestot siis eloisasti vaihdellen, laulaen.
    (Vertaa esim. talousmunkkien yksitoikkoinen monotonia, kestot: 6 6 6 6 6 6)

    ( tässä oli siis musiikkina jotakin vastakohtaista ”epäonnistumisen päivän” viettämiselle eli http://www.youtube.com/watch?v=7IykgpJ7WCs&feature=related ) editoitu 3.9.2012
    Lähetetty 14.10.2011 12:39 #
    ————————————————————————–

    Miksi viestini (Lähetetty 14.10.2011 12:39 #), jossa korjasin kvasiepäonnista kommentiani (Lähetetty 14.10.2011 3:16 #) poistui?
    Onko siellä remontti meneillään?

    Voisitteko palauttaa tekstini ja se kuuluu tuohon elvibreun ja lgrohnin väliin. Muuten kirjoitukseni ”arkkitehtuuri” (myös se mitä olen suunnitellut jatkoksi) sortuu.

    Lähetetty 14.10.2011 16:19 #

    Epäonnistumista juhlitaan torstaina 13. lokakuuta

    13. lokakuuta vietetään Kansallista epäonnistumisen päivää. Päivän järjestämisen taustalla on ajatus siitä, että Suomeen tarvitaan kulttuuri, joka kannustaa epäonnistumaan.

    Tarkoituksena on rohkeiden esimerkkien kautta tuoda esille, miten epäonnistuminen, oppiminen, kunnianhimo ja Suomen tulevaisuus ovat sidoksissa toisiinsa. Tavoitteena on kulttuurin muutos, jonka taakse halutaan kerätä opiskelijat, elinkeinoelämä, valtionjohto ja eri alojen menestyneimmät suomalaiset.

    Suomi tarvitsee tulevaisuudessa yrittäjiä, jotka epäonnistumisista huolimatta ovat valmiita yrittämään uudelleen, ja tarvittaessa uudelleen, ja ennen pitkää ovat uusien menetystarinoiden takana.

    Epäonnistumisien kautta saatu oppi on voimavara, ja epäonnistuminen ennen kaikkea oppimiskokemus.

    – Suomi tarvitsee kulttuurin, joka kannustaa epäonnistumaan. Tavoitteenamme on herättää keskustelua epäonnistumisista ja niiden merkityksestä uusien menestystarinoiden synnylle, kertoo Boardman Tulenkantajat -ryhmän Petri Vilén.

    Kansallisen epäonnistumisen päivän järjestävät Aalto Entrepreneurship Society, Boardman Tulenkantajat sekä ylioppilaskunnat ja muut suomalaiset yhteisöt.

    Päivän aikana järjestetään ympäri Suomea erilaisia tapahtumia, joissa eri alojen menestyjät kertovat tarinoita epäonnistumisistaan ja oppimiskokemuksistaan tiellään menestykseen.

    (Lähde: Kansallisen epäonnistumisen päivän verkkosivut 10.11.2011)

    Lisätietoja
    http://www.aalto.fi/fi/current//news/view/2011-10-11-003/

    http://epaonnistumisenpaiva.fi/

    Lähetetty 13.10.2011 22:56 #
    elvibreu
    Jäsen

    Mutta tänä yönä ME juhlimME kolmessa kerroksessa 1:4:8 – hyvää ötyä.

    Lähetetty 14.10.2011 3:16 #
    lgrohn
    Jäsen

    Epäonnistumisen päivän yksi epäonnistuminen on ollut, että kyse olisi epäonnistumisen kannustamisesta, kun varsinainen idea on RISKINOTTOON kannustamisessa. Rattaat eivät työnnä hevosta ei tuuli synny puiden liikkeestä…

    Lähetetty 14.10.2011 13:34 #
    elvibreu
    Jäsen

    Miksi viestini (Lähetetty 14.10.2011 12:39 #), jossa korjasin kvasiepäonnista kommentiani (Lähetetty 14.10.2011 3:16 #) poistui?
    Onko siellä remontti meneillään?

    Voisitteko palauttaa tekstini ja se kuuluu tuohon elvibreun ja lgrohnin väliin. Muuten kirjoitukseni ”arkkitehtuuri” (myös se mitä olen suunnitellut jatkoksi) sortuu.
    Lähetetty 14.10.2011 16:19 #

    elvibreu
    Jäsen
    Voisitko JaaniL poistaa myös 14.10.2011 3:16# lähetetyn viestini? Epäonnistumisen tematiikassa pysyen tein siihen tahallisen virheen, jonka sitten korjasin tyylikkäästi viestissä 14.10.2011 12:39#.

    Nyt ylläoleva ”epäonnistumiseni” ei motivoidu ja voit leikata sen pois, kiitos.

    Jos joku haluaa lukea sensuroidun pikkutekstini (ja koko sensuroidun lgrohnin aloittaman ketjun ”Sibelius on viihdemusiikin armoitettu mestari” ja salaperäisesti Amfionin facebookista kadonneen keskustelun JaaniLn ja lgrohnin kesken ja..) voi kirjoittaa minulle osoitteeseen: elvibreu@gmail.com

    Kiitos ja hyvää viikonloppua (ilman huutomerkkiä)
    Lähetetty 14.10.2011 20:20#

    TOINEN SENSUROINTI (edellisen jatkoa)
    JaaniL
    Pääkäyttäjä
    Tämä viestiketju on tarkoitettu keskustelutavoista keskustelemiseen. Jatkakaa täällä siitä, mihin Sibelius-Akatemia/musiikkitalo -ketjussa jäitte, mikäli siihen on tarvetta.
    Lähetetty 14.10.2011 23:09 #

    elvibreu
    Jäsen
    Mutta kun en ollut keskustelemassa keskustelutavoista. Kysyin miksi leikkasit alla olevista teksteistäni jälkimmäisen pois? Toivoisin perusteluja. Onko sinulla käynyt mielessä, että ajattelutuokioni/henkisen energiani sabotointi voisi loukata minua?

    Ja vielä kerran, jos välttämättä haluat leikata tekstini pois, niin leikkaa MOLEMMAT osat (epäonnistuminen-onnistuminen), ne kuuluvat yhteen. En halua keskeneräistä virhevitsiä Sokolovin soiton viereen.

    Kiitos! (sorry huutomerkistä)

    Mutta tänä yönä ME juhlimME kolmessa kerroksessa 1:4:8 – hyvää ötyä.

    http://www.youtube.com/watch?v=7IykgpJ7WCs&feature=related
    Lähetetty 14.10.2011 3:16 #

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Moga! Piipaapiipaa, vihre, vihre! Yritetään uudestaan.

    Tietenkin:

    ME (1)
    juhlimME (8, 4)
    kolMEssa (2)

    kerroksessa 1:8:4:2 – huomenta Suomi, herätys.

    Ja keskikerroksen kestot siis eloisasti vaihdellen, laulaen.
    (Vertaa esim. talousmunkkien yksitoikkoinen monotonia, kestot: 6 6 6 6 6 6)
    Lähetetty 14.10.2011 12:39 #

    KOLMAS SENSUROINTI

    lgrohn
    Jäsen
    Sibelius on nykymaailmassa viihdemusiikin armoitettu mestari. Mutta jos hän ei olisi suomalainen, museomusiikillinen viihde olisi
    Suomessa aivan toisenlaista. Tuskin Sibelius-viihdettä juurikaan soitettaisiin.
    Lähetetty 7.10.2011 22:00 #

    Koistinen
    Jäsen
    Tulkitsin nuo merkit jotenkin olevan suomenkieleen liittyvää grafiikkaa ja syntaksia, mutta mitään mieltä en virkkeistä löytänyt. Olisiko
    fetissigeneraattori mennyt siinä määrin epäkuntoon että jätös on yksinomaa suttuinen? Voisiko sen generaattorin perään laittaa jonkun
    kontrollin tarkistamaan, että syntaksin lisäksi sisältö avautuisi suoltajan lisäksi myös jollekin lukijalle?
    Lähetetty 8.10.2011 10:51 #

    elvibreu
    Jäsen
    Voisimmeko Koistinen kohteliaasti lopettaa lgrohnin parjaamisen? Olen siihen itsekin kevyesti joskus sortunut (anteeksi lgrohn), mutta
    en näe mitään mieltä takertua hänen visioihinsa näin agressiivisesti (viittaan tässä myös edellisiin kertoihin). Uskoisin, että jos
    haluaisit ymmärtää hänen tekstinsä fantasiaa takertumatta sokeuttavasti häneen henkilönä, tekstinsä voisivat avautua sinullekin.
    Tässä oma tulkintayritykseni:
    ”Sibelius, tuo tasapainoisen taidemusiikin armoitettu mestari. Mutta jos Suomessa ei olisi ollut Sibeliusta, taidemusiikki olisi täällä
    kenties toisenlaista (toiset säveltäjät, erilaiset painotukset). Ja sitten hän aprikoi, ettei em. lähtökohdista (uudet painotukset)
    Sibeliuksen musiikki olisi niin suosittua Suomessa kuin se nyt on.
    Hyvää viikonloppua, käy Koistinen lgrohnin kanssa Musiikkitalossa vaikka skumpalla ja keskustelkaa esim. Sibeliuksen ja Madetojan
    musiikin eroista/samuuksista.
    p.s. mutta ”viihdemusiikki”, ”museomusiikki” etc. tarvitsevat kyllä syvyyspsykologisen tulkinnan..yritän tehdä sen.
    Lähetetty 8.10.2011 15:21 #

    Koistinen
    Jäsen
    Elvibreuseni. Kaunis on ajatuksesi, mutta minulla olisi sellainen toive, melko uutena Amfionin kävijänä, että täällä voisi keskustella
    musiikista, Siis keskustella, eikä hoitaa jotain häiriötä, joka purkautuu minulle perin hämärinä virkkeinä. Tällaiselle hoivaamiselle on
    omat fooruminsa. Amfion voisi palata k-e-s-k-u-s-t-e-l-e-m-a-a-n! Vaihtamaan näkemyksiä ja punnitsemaan niitä. Se vaatii ihan
    toisenlaista kulttuuria kuin mihin LGrohnin sinne-tänne verkkoon viskelemät roiskasut houkuttelevat. Pahoittelen.
    Lähetetty 8.10.2011 17:44 #

    JaaniL
    Pääkäyttäjä
    Poistan tämän keskustelun parin päivän kuluttua. Sitä ennen toivon, että luettuaan tämän viestin Lgrohn ymmärtää olla avaamatta
    enää yhtään turhaa viestiketjua aiheesta museomusiikki. Sille riittää jo aiempia topiceja. Enkä aio varoittaa enää toista (oikeastaan
    kolmatta) kertaa tästä aiheesta. Tämä on keskustelupalsta. Voi myös kommentoida artikkeleja. Tämän topicin avaus ei edusta
    kumpaakaan, joten siksi se poistuu täysin turhana.
    Lähetetty 8.10.2011 18:40 #

    lgrohn
    Jäsen
    Ninenomaan tämä on keskustelupalsta, eikä osallistujien parjauspalsta, johon myös mode jatkuvasti syyllistyy, kuten myös juuri edellä.
    Mode sallii myös muiden epäasilliset viestiin mitenkään niihin reagoimatta.
    Musiikissa on kyse mielipiteistä ja olen esittänyt omani. Luulisi sen olevan sallittua. Yllä oli kommenttini Sibeliuksen musiikkiin.
    Lähetetty 8.10.2011 18:52 #

    –>#########

    Myöskään historiallista Orfeuksen sensurointia en hyväksy, enkä myöskään lgrohnin leikkausta Musiikkitieteellisen seuran sivuilta vuosi sitten, enkä hänen ”salaperäistä katoamistaan” Amfionin facebookista heti sen perään. Voit itse (ja muut tuhannet) päättää onko ”torppauksen kohteeksi joutuminen” vain tunne ja kenen tässä pitää mennä itseensä ja vaatia edes gramman verran sairaudentuntoa muualtakin kuin itsensä ulkopuolelta.

    Summa summarum, jos haluatte että jatkan kirjoitteluani Amfioniin niin hyvä. Ja jos on korjaustoiveita niin sanokaa ne nyt samantien. Mutta tällä tasolla (kirjoittamisen ennakkoehtojen, sananvapauden, ihmisoikeuksien) en haluaisi enää hirveästi energiaani käyttää.

    ystävällisin terveisin
    elvibreu

    #19175

    Todennäköisesti Lgröhn itse poisti avaamansa keskustelun amfionin fabosta. Minä se en ollut.

    #19176
    Lauri Gröhn
    Osallistuja

    Mitä tarkoittaa Jarkon ”pysyä itse musiikissa”? Sisältä katselua? Yhtä genreä? …?

    #19177
    Jarkko Hartikainen
    Osallistuja

    En voi valitettavasti ottaa vastuuta edeltäjieni moderoinneista. En ole tähän mennessä poistanut mitään. Olen valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä ihan kaikkien kanssa.

    Tarkoitan ’asiassa pysymisellä’ asiassa pysymistä. Rönsyily tai lempeä nokittelu voi olla joskus viihdyttävääkin, mutta en halua tämän palstan olevan pelkkää keskusteluun itseensä käpertyvää vänkäilyä, jossa kulloinenkin keskustelunaihe lopulta unohdetaan. Uuden topicin voi avata, jos on uusi aihe josta ei ole vielä omaa keskusteluaihetta. Muuten pitää pysyä asialle jo omistetussa ketjussa. Uskon klassisen musiikin sivustolla olevan sivistyneitä ihmisiä, jotka haluavat sivun menestyvän. Olemme kaikki samassa veneessä, samalla puolella. Tehdään tästä hyvä!

    Toivoisin päätoimittajana käyttäjiltä esimerkiksi kollektiivista keskustelua konserttiarvioista, omien kokemuksien kuvailua ja vertailua (nykyäänhän konsertteja voi kuunnella radion lisäksi myös täällä netissä, jos ei pääse paikalle). Myös uutisia voisi kernaasti kommentoida, jos esimerkiksi löytää aiheesta lisätietoa.

    #19178
    Lauri Gröhn
    Osallistuja

    Onko musiikkipolitiikka ”itse musiikkia”? Entä opinnäytteet? MIssä kulkee ”klassisen musiikin” raja? Mikä otsikko aikaisemmissa keskusteluissa ei esimerkiksi koske ”itse musiikkia”?

    #19179
    elvibreu
    Osallistuja

    Puolestani viimeinen (toivottavasti) kysymys tähän suuntaan: onko olemassa väärää, epäonnistunutta, väkivaltaista, epäoikeudenmukaista, rikollista etc.
    moderointia? Eksisteeraako maailmassa epäonnistunutta päätoimittajaa? jne. huoooaah..

    Uskon että Hartsi ystävineen saa Amfionin tervehtymään. Siispä, kaikkea hyvää ja innokkaita keskusteluja toivotan ma!

    #19180
    Lauri Gröhn
    Osallistuja

    Uskon myös! Ja tämä kuuluu jokaisen moderaattorin peruslukemistoon:

    http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.