- Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 15 vuotta sitten toimesta.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Onnea Konserttikeskukselle ja Eppu Normaaleillekin!
Korjaatteko jos olen väärässä: kun katsahdin Konserttikeskuksen päättäjiä ja esiintyjiä, raskaan sarjan klassisen musiikin
(ja jatsin?) tekijät loistivat poissaolollaan?
Tämä ei ole tarkoitettu vastalauseeksi: miksi laulelman, lastenmusiikin ja musiikkiteatterilähtöisen etc. musiikin rinnalla
ei voisi olla myös klassisen musiikin esiintyjiä ja säveltäjiä jakamassa musiikin ilosanomaa?
Ajatelkaa jos/kun nuoret kuulevat ensimmäisen kerran vaikkapa kunnolista pianonsoittoa – vaikkapa Olli Mustonen ja Bach
tai Hynninen ja Gothòni hiljentymässä liedin äärelle…
Esimerkkejä ohjelmistoon:
Koulukonsertti 1 (ala-aste/yläaste): ”Olli Bachin modulaatiopyörteiden armoilla”
Koulukonsertti 2 (lukio): ”Hullut professorit tutkimassa runoilijan Rakkautta”
Ystävällisesti näin kysyi,
Elvi Breu
Raskaan sarjan? Jonkun mielestä mainitsemasi pianistin Bach-soitto nimen omaan ei olisi sitä kunnollista.
Kun katsoo palkinnonsaajien listaa (kts ylimpänä Konserttikeskus) niin saa taas muistutuksen ministeriön suhteesta taidemusiikkiin ja lasten kasvatukseen. Vai ovatkohan käsittäneet että Konserttikeskus edustaa klassista puolta ja jättäneet katsomatta mitä tarjotut ohjelmat sisältävät?
Keskuksen ohjelmat osoittavat myös sen tosiseikan, että klasareilla on laput silmillä – eivät koe vastuutaan musiikkinsa levittämisestä lapsille eivätkä tarjoa palveluksiaan. Vai onko kuitenkin runsasta tarjontaa ja kantaako keskuksen johto vastuun valinnoistaan? Olisi mielenkiintoista kuulla Konserttikeskuksen ajatuksia!