”Kun lavoja lasketaan ja näyttämöä samalla pyöritetään, syntyy illuusio kymmenistä flyygeleistä. Ja niillä todella soitetaan ammattilaisesti. Esitys on läpisoitettu. Kaksi pianistia soittaa Pjotr Tšaikovskin sävellyksiä pulpahtaen esiin milloin missäkin kulmassa tai telineiden korkeuksissa. He soittavat yksin ja yhdessä, jopa nelikätisesti. Illan kruunaa museosta lainattu mekaaninen piano! Miten tšehovilaista,” kirjoittaa Helsingin Sanomien arviossaan Kirsikka Moring.
Konsonoivimman osan Nuorvalan näytelmämusiikista voi ehkä sekoittaa romanttisiin pianokappaleisiin, mutta entä ne polytonaaliset, puhdasvireiset ja aikamme rytmimusiikkia muistuttavat jaksot? Kriitikon vähimmäisvaatimus on lukea käsiohjelma huolella: siellä seisoo selvällä suomen kielellä, että musiikin on tehnyt Nuorvala, minkä lisäksi kuullaan Tsaikovskin pianokappaleita.