- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta sitten toimesta.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
”Suomen Kansallisoopperan soisi tekevän useammin tämän kaltaisia projekteja”.
Vastahan Konsuli vuonna 1999 oli Kansallisoopperassa. Muistan, kuinka oopperan käytävillä parveili SuPon gorilloja nappi korvassa, kun ”kun aihe on niin arka”.
Jaani on oikeassa, 1999 ei tosiaan ollut ihan äsken. Lisäksi oopperaesityksessähän on kuitenkin paljon muitakin elementtejä kuin se runkona toimiva sävelteos; samasta oopperasta voi tehdä vaikka minkälaisia tulkintoja vaikka musiikki pidettäisiin samana.
Eikä musiikkiakaan tarvitse aina samana pitää. Niin ei suorastaan edes voi tehdä, mikäli kyseessä on vaikkapa barokkiooppera: vrt. lokakuinen raportti Berliinin Komische Operin Monteverdi-projektista: https://www.amfion.fi/konsertit/arviot/reportaasi-kuusi-oopperailtaa-berliinissa/ (lue kohdasta 4. ilta).