Neljäs Ritarihuoneella järjestettävä Kamarikesä-tapahtuma tuo jälleen yhteen nuoren polven eturivin suomalaismuusikkoja, joista useat ovat luoneet jo kansainvälistäkin uraa. Valtaosa esiintyjistä on opiskellut ja valmistunutkin Sibelius-Akatemiasta.
Päärynän muotoisia kappaleita: Kamarikesässä koetaan musiikkia aina ranskalaisittain kevyestä saksalaisittain järeään – sekä loistavien eksentrikkojen musiikkia. Festivaalin teemasäveltäjänä on Erik Satie. Satien hengessä festivaali laajenee tänä vuonna kiinnostavasti monitaiteelliseen suuntaan. ”Suomalaisen Kuusikon” säveltämä H.C. Andersenin Peukalo-Liisa tarinaan pohjautuva miniooppera saa festivaalilla kantaesityksensä.
”Harpun aika”-konsertissa teemasäveltäjä Erik Satie pääsee espanjalais-saksalaiseen seuraan; niinpä vain saksalainen Spohrkin alkaa kuulostaa vähemmän saksalaiselta! Spohr sävelsi huomattavan tuotannon harpulle, joka tuohon aikaan, 1800-luvun alkupuolella, oli varsin uusi konserttisoitin. Syy löytyykin perhepiiristä: Spohrin puoliso, Dorette Spohr oli taitava harpisti.