- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 5 kuukautta sitten toimesta.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Kiitos seikkaperäisestä ja kiinnostavasta arviosta! Itse pidin lisäksi oratoriomaisuudesta (Piian ”resitatiivi-aariat” sellon kanssa, jännät ”koraalit”, joukkokohtaukset, orkan rooli kuorona) sekä tiukasta yhteispelistä, esittäjistö vyörytti tekstiä miltei yhdestä suusta, ja yksi repliikki sai heti aikaan ketjureaktion ja kaikuja, kuten kuvasitkin. Intensiivistä ja viihdyttävää, mutta farssista huolimatta yllättävän koskettavaa ja dramaattista; yhtymäkohtia Ihmissydämeen oli lopulta yllättävänkin paljon.
”ÜÜpperaa, hyi s##t#n# ååpperää tuhels karvarousku ja kiskas keihästä”
No johan nyt, hyviä uutisia hyvien perään. Onneksi olkoon!
Mutta uskoisko tota? Vai uskoisko Meriläistä? Kuunnellaan tämä suomalaisen oopperakesän alkupaukku (en uskalla edes ajatella minkälainen tuplapaukku on tulossa Savonlinnassa, mobiilioopperoista puhumattakaan..) Kokkolasta Yle1stä tänään klo 19 – toki kastroituna versiona ilman lavasteita etc.. mutta se musiikki, se musiikki..
By das Weg, tässä pari ehdotusta oopperaksi: ensimmäinen olisi komitraaginen (tai kom-it-traaginen) ooppera, jossa libretisti Lasse Lehtinen ja sävelmaakari Uljas Pulkkis ovat tekemässä pilkkaoopperaa UKKsta (Ilta-Sanomat) – ”Tahdotko miljönääriksi? TAHDON!”.
Mieluummin kuitenkin preludina edelliselle, surullinen suurmiesooppera – ”KekkonenKekkonenKekkonen – välttämätön tie kohti demokratiaa ja…”
Ja sitten oopperaa jännittämään. MutaälkääPERRRkele huutako tai laitan toosan kiinni (midädyöoikeinhuuadde?).
Tämä on puhkaus, vihainen puheuhkaus..
BÖÖ!